اطلاعات جامع از دنياي آسانسور و پله برقي 2022 اطلاعات جامع از دنياي آسانسور و پله برقي 2022 .

اطلاعات جامع از دنياي آسانسور و پله برقي 2022

ملاحظات ايمني براي آسانسور هاي هيدروليك

براي كابين آسانسور 12 فوت مربعي، بالابر معمولاً 52 اينچ در 57 اينچ است. يك بالابر 60 در 60 اينچ مي تواند يك كابين 15 فوت مربعي را در خود جاي دهد. بالابرهاي بزرگتر سرويس آسانسور مي توانند آسانسورهايي با دو يا چند دروازه را نيز در خود جاي دهند.

ملاحظات ايمني

هنگام محاسبه ابعاد آسانسور، بايد برخي از ملاحظات ايمني را در نظر داشته باشيد. كد ASME A17.1-2016، بخش 5.3.1.7.2 فاصله اي را كه مي تواند بين دروازه و آستانه و بين دروازه و در آسانسور باشد مشخص مي كند. بين آستانه و دروازه نمي توان بيش از 3/4 اينچ فاصله داشته باشد. دروازه بايد 4 اينچ يا كمتر از درب فرود كه رو به بالابر است فاصله داشته باشد.

به خاطر داشته باشيد كه در حالي كه برخي از ايالت ها به الزامات ASME پايبند هستند، برخي ديگر كدهاي خود را دارند كه ممكن است سختگيرانه تر باشد. آسانسورهاي مسكوني در هنگام نصب آسانسور به تمام كدهاي محلي پايبند هستند.

آسانسور مسكوني خود را در كجا بايد نصب كنيد؟

نصب آسانسور در كجاي خانه شما منطقي تر است؟ باز هم، همه چيز به طراحي خانه شما بستگي دارد. اگر معمار سازنده خانه شما آن را با كمدهاي روي هم طراحي كرده است، تبديل آن كمدها به بالابر مي تواند مقرون به صرفه ترين و به صرفه ترين گزينه باشد. اگر كمدهاي روي هم در خانه خود نداريد، مكان هاي احتمالي ديگري براي آسانسور شما وجود دارد.

برخي از صاحبان خانه تصميم مي گيرند يك بالابر و شفت براي يك آسانسور مسكوني در كنار پله هاي خود بسازند. اگر پله هاي شما در كنار فضاهاي فرود بزرگ و خالي است، ممكن است فضاي زيادي براي آسانسور جديد در كنار آنها وجود داشته باشد. گزينه ديگر اين است كه راهرو در قسمتي از خانه شما ساخته شود كه فضاي باز كافي دارد. ممكن است در سرسراي شما فضايي براي آسانسور وجود داشته باشد، به شرطي كه فضاي كافي در راهروها يا اتاق هاي بالاي آن وجود داشته باشد.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۵:۴۵ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

چگونه تعيين كنيد كه به چه نوع آسانسوري نياز داريد

لطفاً قبل از پر كردن فرم درخواست آسانسور ما، اين گزينه‌ها/سؤالات متداول آسانسور را بخوانيد (يا نسخه قابل چاپ آن را دانلود كنيد) تا سرويس آسانسور با همه گزينه‌هاي خود آشنا شويد.

1. هدف اوليه از نصب آسانسور در خانه شما چيست؟

دلايل پزشكي: مشكل در بالا رفتن از پله ها. وضعيت قلب؛ C.O.P.D. زانوهاي ضعيف

تحرك محدود: استفاده از عصا، واكر يا ويلچر

ساير موارد: ملاقات با والدين سالمند يا در خانه با مشكلات حركتي؛ خانه چند طبقه؛ راحتي

2. به چه اندازه و ظرفيت كابين آسانسور نياز داريد؟

براي راحتي: ظرفيت 500 پوند با حداكثر اندازه ماشين 12 فوت مربع (36 اينچ عرض x 48 اينچ عمق)

براي دلايل پزشكي/دسترسي: ظرفيت 1000 پوند با حداكثر اندازه كابين آسانسور 15 فوت مربع (36 x 60 اينچ)

اندازه هاي سفارشي در دسترس هستند

3. چه نوع لوازم جانبي براي آسانسور من موجود است؟

اپراتور دروازه اتوماتيك براي باز و بسته كردن درب داخلي بدون دست زدن به دروازه

اپراتور درب اتوماتيك براي باز و بسته كردن درب خارجي بدون دست زدن به در

4. چه سيستم هاي محرك آسانسوري براي آسانسور من موجود است؟

درام كابل: به اتاق ماشين جداگانه براي تجهيزات بالابر و سيستم كنترل نياز دارد

درام كابل سقفي MRL: نياز است كه دستگاه بالابر آسانسور در بالاي ريل اصلي آسانسور قرار گيرد. كمد جداگانه براي سيستم كنترل آسانسور لازم است. مي تواند در يك اتاق زير شيرواني "بلند" (با ارتفاع حداقل 6 سانتي متر)، زيرزمين يا يك كابينت در هر يك از طبقات قرار گيرد.

5. چه فينيش هاي كابين آسانسور براي آسانسور من موجود است؟

Elevette 200: كابين پايه ساخته شده از تخته سه لا كابينتي ¾ اينچي

Elevette 250: كابين به سبك "Shaker" ساخته شده از تخته سه لا كابينتي ¾ و تزئينات چوب جامد

Elevette 300: كابين Elevette 200 بريده شده ساخته شده از تخته سه لا كابينتي ¾ اينچي با تاج، پايه، ريل صندلي و قالب بندي تصويري اضافه شده به كابين اصلي

Elevete 400: كابين درجه يك ساخته شده از سبك هاي چوب جامد و پانل هاي برجسته يا فرو رفته با روكش چوب سخت.

6. چه چوب‌ها، فينيش‌ها و ساير ويژگي‌ها در دسترس هستند؟


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۵۶ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

آيين نامه سيستم اضطراري برق براي حفظ ايمني

الزامات معمول يك كد آتش نشاني حفظ سيستم هايي در ساختمان است كه طبق نسخه آيين نامه اي كه در هنگام ساخت اولين ساختمان دنبال مي شد، مورد نياز بود. سرويس آسانسور استثناهاي اين تمايز عبارتند از:

  • تغييرات اساسي در ساخت و ساز، اشغال يا كاربري ساختمان پس از تصويب كد
  • ساختمان‌ها، سازه‌ها يا عمليات موجود كه قبل از تصويب اين آيين‌نامه به طور قانوني وجود نداشته‌اند
  • شرايط خطرناك خاص زماني كه به طور خاص توسط كد خطاب مي شود
  • امكانات موجود ت
  • كلاه به عنوان يك خطر مشخص براي زندگي يا دارايي شناسايي شده است.
  • با اين تمايز اساسي، موارد زير برخي از مفاهيم اوليه كد آتش نشاني براي برق اضطراري و آماده به كار هستند.

از آنجايي كه تمركز اصلي NFPA 1 و IFC بر اطمينان از نگهداري صحيح تجهيزات حفاظت از آتش و ايمني است، جاي تعجب نيست كه هر دو سند از مالكان ساختمان مي خواهند تا سوابق مربوط به بازرسي و نگهداري شرايط اضطراري خود را به روز نگه دارند. و قدرت آماده به كار

در بخش 604 IFC سال 2009، الزامات سيستم هاي برق اضطراري مشخص شده است. اين بخش با الزامات بخش 2702 IBC مطابقت دارد و نياز به انطباق با NFPA 110 2005 يا NFPA 111 2005 دارد كه در آن سيستم هاي برق اضطراري و آماده به كار بايد نصب شوند. مكان ها و سيستم هاي مورد نياز شامل سيستم هاي ارتباطي صوتي و هشدار اضطراري براي اشغال مونتاژ، سيستم هاي كنترل دود، علائم خروج، وسايل روشنايي خروجي، وسايل قابل دسترس آسانسور خروجي، درهاي كشويي افقي، سازه هاي غشايي، تاسيسات توليد نيمه هادي و چندين تاسيسات ديگر مي باشد. علاوه بر اين، سيستم‌هاي برق اضطراري و آماده به كار ثابت را مي‌طلبد تا با نسخه 2004 UL 2200 مطابقت داشته باشند: استاندارد براي مجموعه‌هاي ژنراتور موتور ثابت.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۷:۳۰ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

راه حل براي سيستم هاي برق اضطراري آسانسور

راه حل يك تنظيم ساده در مدار تشخيص خطاي برق آسانسور به سيستم جديد اجازه داد تا روند قطع برق كابين آسانسور را به درستي انجام دهد. در اين فرآيند، سرويس آسانسور تأسيسات تنظيمات مدارشكن حفاظتي را تأييد كرده و آنها را به نقاط تنظيم مناسب بازگرداند.

با توجه به تمايل ما به انجام كارها در سريع ترين زمان ممكن، برخي از روش هاي آزمايش به راحتي ناديده گرفته مي شوند. حتي اگر تجهيزات جديد يا ارتقا يافته به نظر مي رسد كه عمليات اساسي را انجام مي دهند، نيازي به تست پذيرش جامع را برطرف نمي كند. اگر نصاب هاي اصلي خودشان تست سيستم اضطراري را انجام مي دادند، زودتر متوجه مشكل مي شدند و مشتري بسيار راضي تري داشتند.

پشتيبان گيري از باتري آسانسور

نياز به سيستم‌هاي پشتيبان باتري منبع تغذيه بدون وقفه (UPS)، به‌ويژه سيستم‌هاي پشتيبان باتري آسانسور، در حال حاضر، بيش از هر زمان ديگري در نتيجه ماهيت تهاجمي‌تر اجراي قوانين ساختمان، در حال افزايش است. صاحبان ساختمان ها در حال حاضر نياز به تامين برق پشتيبان براي آسانسور در ساختمان هاي چند طبقه با حداقل 90 دقيقه طول عمر دارند تا بتوانند بازرسي نهايي را پشت سر بگذارند.

پيش از اين، ژنراتورهاي آماده به كار ابزاري بوده اند كه از طريق آن صاحبان ساختمان اين نياز را برآورده مي كنند. با اين حال، با ظهور قوانين جديد كيفيت هوا، سر و صدا، همراه با تامين سوخت و نيازهاي سنگين نگهداري، ژنراتورهاي آماده به كار به تدريج از بين رفته و با سيستم هاي پشتيبان باتري UPS جايگزين مي شوند. در نتيجه، يك مالك ساختمان با استفاده از سيستم پشتيبان باتري UPS، اجراي الزامات كد ساختمان را آسان‌تر مي‌يابد.

سيستم هاي پشتيبان باتري براي آسانسور

سيستم هاي پشتيبان باتري به شما اين امكان را مي دهند كه در صورت قطع برق آسانسور خود را با عملكرد كامل كار كنيد. بسيار متفاوت از پايين آوردن باتري اضطراري است، كه به سادگي به شما امكان مي دهد آسانسور خود را براي خروج ايمن به پايين ترين سطح ممكن برسانيد. بنابراين، يك سيستم پايين آوردن باتري اضطراري تنها در صورت قطع برق آسانسور را قادر مي سازد تا به سمت پايين حركت كند.

با سيستم‌هاي پشتيبان باتري، آسانسور شما يك منبع تغذيه بدون وقفه خواهد داشت و مي‌تواند بين 30 تا 40 چرخه بالا و پايين حركت كند، در حالي كه برق اصلي قطع است. با در اختيار داشتن اين نوع پشتيبان، خيالتان راحت است كه آسانسورهاي شما به مدت كافي به كار خود ادامه مي دهند تا افراد را در هنگام قطع برق با خيال راحت از ساختمان خارج كنند.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۵:۰۹ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

مقايسه آسانسورهاي دنده اي و آسانسورهاي كششي بدون دنده

براي هر پروژه سازندگان هميشه سعي مي كنند مقايسه مشترك ما را رقم بزنند. و پاسخ هنوز مشخص نيست. بر اساس نياز، توانايي و مقرون به صرفه بودن، سازندگان هميشه بهترين نوع آسانسور را انتخاب مي كنند سرويس آسانسور. حال سوال اينجاست كه چگونه بفهميم كدام نوع آسانسور براي شما بهترين است؟ خوب، پاسخ اين است، شما بايد تمام نكات را در نظر بگيريد و سپس بايد تجزيه و تحليل كنيد كه كدام آسانسور براي شما ايده آل خواهد بود! چه به آسانسور دنده اي نياز داشته باشيد يا يك آسانسور بدون دنده. در اين مقاله سعي مي كنيم بفهميم كدام يك براي شما بهترين گزينه خواهد بود

مقايسه آسانسورهاي دنده اي و آسانسورهاي كششي بدون دنده

بهترين نوع آسانسور را انتخاب كنيد كه هميشه مقرون به صرفه باشد. بودجه نقش مهمي دارد. براي آسانسور، شما بايد بهترين نوع بودجه را بر اساس نياز و نياز خود بررسي و انتخاب كنيد. آسانسورهاي دنده اي و بدون دنده هر دو مهم هستند، اما تفاوت اين است كه آسانسور دنده كمتر از آسانسور دنده اي شيك تر است. اما هر دو مزايا و معايبي دارند. ويژگي هاي زير را بررسي كنيد و سعي كنيد تجزيه و تحليل كنيد كه كدام يك براي شما بهترين است. ما هميشه آماده ارائه بهترين راهنما و مزايا به مشتريان خود هستيم. اكنون بهترين معامله را انتخاب كنيد!

چرخ ايستاده

هر دو آسانسور دنده اي و بدون دنده آسانسورهاي كششي هستند و داراي برخي ويژگي هاي مشترك هستند مانند موتور الكتريكي بالاي چاه آسانسور و طناب هاي فولادي غلتشي كه از روي يك چرخ مي گذرند. تفاوت اصلي در نحوه ايستادن چرخ است. براي آسانسور كششي دنده اي، شما بايد چرخ را در اتاق ماشين قرار دهيد كه در چاه آسانسور مي ماند در حالي كه براي آسانسور كششي بدون دنده، چرخ بالاي كابين قرار مي گيرد و با كابين حركت مي كند

آسانسور بدون دنده سنكرون آهنرباي دائمي اساساً جايگزين آسانسور دنده اي شده است كه توسط چرخ دنده حلزوني نشان داده شده است. اتاق ماشين هم همينطور است، زيرا دستگاه كشش بدون دنده سنكرون آهنرباي دائمي بسيار كوچكتر است و موتورخانه به بزرگي اصلي نيست. بنابراين مفهوم آسانسور اتاق ماشين كوچك وجود دارد.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۴:۵۵ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

نيازمندي هاي آسانسور تجاري

هر آسانسوري كه در يك مكان عمومي استفاده مي شود به عنوان آسانسور تجاري شناخته مي شود. آنها براي حمل بارهاي سنگين در حالي كه سرويس آسانسور در شرايط سخت كاري و ترافيك سنگين مقاومت مي كنند طراحي شده اند. به اين ترتيب، آسانسورهاي تجاري مي توانند به آسانسورهاي مسافري در يك محيط تجاري، مانند بيمارستان، بلندمرتبه يا مطب پزشك اشاره كنند. اين نوع با سرعت هاي بالا حركت مي كند تا چندين نفر را در مدت زمان كوتاهي به جايي برساند كه بايد بروند.

آسانسورهاي تجاري مي توانند به آسانسورهاي باربري نيز اشاره كنند كه به جاي افراد، بار و بار را حمل مي كنند. اين نوع معمولاً با سرعت كمتري نسبت به آسانسورهاي مسافري حركت مي كند و معمولاً داراي درهايي با باز شدن عمودي است.

آسانسورهاي تجاري با آسانسورهاي مسكوني متفاوت هستند زيرا در ساختمان هاي تجاري يافت مي شوند نه منازل. آنها همچنين معمولاً بزرگتر هستند، با سرعت بيشتري حركت مي كنند و مي توانند وزن و ترافيك بيشتري را نسبت به آسانسورهاي مسكوني تحمل كنند.

آسانسورها بسته به نوع ساختمان تجاري داراي اندازه ها و انواع مختلفي هستند:

ساختمان اداري، مسافربري بيمارستان و آسانسورهاي هتل معمولاً داراي ظرفيت وزني 3500 پوند هستند.

آسانسورهاي تجاري مسكوني (به عنوان مثال در ساختمان هاي آپارتماني) معمولاً داراي ظرفيت وزني 2500 پوند هستند.

آسانسورهاي خدماتي (براي باربري) داراي ظرفيت وزني 4500 پوند هستند.

آسانسورهاي وسايل نقليه بيمارستاني داراي ظرفيت وزني 6000 پوند (براي قرار دادن تجهيزات پزشكي، ويلچر و گارني) هستند.

انواع آسانسورهاي تجاري

انواع مختلفي از آسانسورهاي تجاري وجود دارد. يكي را كه انتخاب مي كنيد به ارتفاع ساختمان شما، سرعتي كه بايد با آن كار كنيد و فضاي مورد نياز بستگي دارد.

آسانسورهاي هيدروليك: اين آسانسورها داراي يك پيستون در داخل يك سيلندر هستند كه وظيفه بلند كردن كابين را بر عهده دارد. اينها معمولاً در ساختمان‌هاي كم‌مرتبه يافت مي‌شوند كه از 68 دقيقه سفر تجاوز نمي‌كنند.

آسانسورهاي كششي: با استفاده از اين نوع، طناب هاي فولادي كابين را بالا و پايين مي كنند، كه معمولاً در ساختمان هاي متوسط ​​تا بلند مرتبه مي شود.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۴:۰۷ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

آسانسور را مي توان با اجزاي مختلف آسانسور يا قطعات آسانسور

آسانسور را مي توان با اجزاي مختلف آسانسور يا قطعات آسانسور كه عمدتاً شامل سيستم كنترل سرعت، موتور الكتريكي، ريل، كابين، شفت، سرويس آسانسور درب (دستي و اتوماتيك)، واحد محركه، بافر و دستگاه ايمني مي باشد، ساخت.

انواع آسانسور

انواع مختلف آسانسور يا آسانسور شامل آسانسور ساختماني، آسانسور كپسولي، آسانسور هيدروليك، آسانسور پنوماتيك، آسانسور مسافربري، آسانسور باري، آسانسور كششي/كابلي، آسانسور مسكوني، آسانسور بدون ماشين و غيره است.

1) آسانسور هيدروليك

يك آسانسور هيدروليك توسط پيستوني كه در داخل يك سيلندر حركت مي كند نيرو رانده مي شود. حركت پيستون را مي توان با پمپاژ روغن هيدروليك به سيلندر انجام داد. پيستون كابين آسانسور را به راحتي بلند مي كند و روغن را مي توان توسط يك شير الكتريكي كنترل كرد.

كاربرد آسانسورهاي هيدروليك در ساختمان هاي پنج تا شش طبقه است. كاركرد اين آسانسورها با سرعت 200 فوت يا 61 متر در هر دقيقه قابل انجام است. تمام پمپ هاي هيدروليك فعلي با يك راه انداز مكانيكي Y-delta در غير اين صورت پيمانكار حالت جامد طراحي شده اند. براي منبع تغذيه موتور و همچنين ساختمان، استارت هاي حالت جامد برتر هستند. زيرا سيم پيچ ها طولاني تر مي مانند و همچنين افت ولتاژي در منبع تغذيه ساختمان وجود ندارد.

آسانسور هيدروليك

در استارت نوع Y- مثلث مي توان موتور را با استفاده از دو پيمانكار با سرعت كم فعال كرد و سپس با سرعت كامل ادامه داد. آسانسورهاي هيدروليك قديمي‌تر اكنون به طور ناگهاني راه‌اندازي مي‌شوند و برق اصلي را با انفجار كامل مستقيماً به موتور الكتريكي منتقل مي‌كنند. اين آسيب زيادي به موتور وارد مي‌كند كه باعث مي‌شود سريع‌تر از موتورهاي استارت‌هاي Solid-State يا Y-Delta سوزانده شود. آسانسورهاي هيدروليك به چهار نوع سوراخ دار، بدون سوراخ و طناب دار طبقه بندي مي شوند.

2) آسانسور پنوماتيك

آسانسور پنوماتيكي را مي توان با يك سيلندر خارجي طراحي كرد و سيلندر يك سيلندر خود نگهدار كريستالي است. اين سيلندر شامل بخش هاي مدولار است كه بدون زحمت در يك به يك قرار مي گيرند. قسمت بالاي اين لوله با مواد فولادي طراحي شده است كه بسته شدن هوا را توسط دريچه هاي مكش و همچنين ورودي ها تضمين مي كند. يك كابين آسانسور در داخل سيلندر حركت مي كند و واحد سر در سطح سيلندر بالايي شامل سوپاپ ها، كنترل كننده ها و توربين هايي براي كنترل حركات آسانسور است.

 


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۱:۲۸ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

هم كابين آسانسور و هم وزنه تعادل بر روي ريل آسانسور

هم كابين آسانسور و هم وزنه تعادل بر روي ريل هاي راهنما در كناره هاي چاه آسانسور حركت مي كنند. ريل ها مانع از تاب خوردن خودرو و وزنه تعادل به جلو و عقب مي شوند و همچنين با سيستم ايمني كار مي كنند سرويس آسانسور تا در مواقع اضطراري خودرو را متوقف كنند. آسانسورهاي طناب دار بسيار متنوع تر از آسانسورهاي هيدروليك هستند و همچنين كارايي بيشتري دارند.

آسانسورهاي هيدروليك

سيستم هاي آسانسور هيدروليك با استفاده از يك پيستون هيدروليك كه در داخل يك سيلندر نصب شده و توسط روغن تحت فشار از طريق يك پمپ و سيستم سوپاپ هدايت مي شود، كابين را بالا مي برند. سيلندر به يك سيستم پمپاژ سيال متصل است. سيستم هيدروليك داراي سه بخش است:

يك مخزن (مخزن سيال)

پمپي كه با موتور الكتريكي كار مي كند

دريچه اي بين سيلندر و مخزن پمپ سيال را از مخزن وارد لوله اي مي كند كه به سيلندر منتهي مي شود. هنگامي كه شير باز مي شود، سيال تحت فشار مسير كمترين مقاومت را در پيش گرفته و به مخزن سيال باز مي گردد. اما هنگامي كه شير بسته است، سيال تحت فشار جايي براي رفتن به جز داخل سيلندر ندارد. هنگامي كه مايع در سيلندر جمع مي شود، پيستون را به سمت بالا هل مي دهد و كابين آسانسور را بالا مي برد.

هنگامي كه خودرو به طبقه صحيح نزديك مي شود، سيستم كنترل سيگنالي را به موتور الكتريكي مي فرستد تا به تدريج پمپ را خاموش كند. با خاموش بودن پمپ، سيالي ديگر به داخل سيلندر جريان نمي‌يابد، اما سيالي كه از قبل در سيلندر است نمي‌تواند از آن خارج شود (نمي‌تواند از طريق پمپ به سمت عقب جريان يابد و شير همچنان بسته است). پيستون روي سيال قرار مي گيرد و ماشين در همان حالتي كه هست مي ماند.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۳۵ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

نحوه نصب آسانسور پنوماتيك

انواع مختلفي از آسانسور براي مقاصد مسكوني وجود دارد. يكي از اين گزينه ها كه در حال افزايش است، آسانسور پنوماتيك است. از آنجايي كه آسانسور پنوماتيك ارزان‌تر، عملاً بدون نياز به تعمير و نگهداري است سرويس آسانسور و براي خانه‌هايي با فضاهاي تنگ مناسب است، صاحبان خانه‌هاي بيشتري مدل‌هاي پنوماتيك را نسبت به مدل‌هاي سنتي انتخاب مي‌كنند. با اين اوصاف، هر صاحب خانه بايد از مراحل نصب آسانسور مدلي كه به آن علاقه مند است آگاهي كامل داشته باشد.

 

يك نماي كلي – ابتدا، مهم است كه بدانيد آسانسورهاي پنوماتيكي سريع و آسان نصب مي شوند. چرا؟ آسانسورهاي پنوماتيك براي ساختمان هاي مسكوني طراحي شده اند و براي رسيدن به حداكثر ارتفاع چهار ايستگاه - يعني چهار طبقه ساخته شده اند. از آنجايي كه اين آسانسورها براي كار كردن نيازي به شفت ساخته شده، اتاق ماشين يا گودال ندارند، نصب و راه اندازي ساده و از طريق آن انجام مي شود.

 

سادگي - بسياري تعجب مي كنند كه چرا آسانسورهاي پنوماتيكي به چاله، شفت تازه ساخته شده يا حتي اتاق ماشين نياز ندارند. پاسخ به اين ساده است: آسانسورهاي پنوماتيكي از يك سيلندر بالابر، يك كابين مسافري و توربين‌هاي خلاء تشكيل شده‌اند... همين. سيلندر بالابر به عنوان يك محور ايستاده آزاد عمل مي كند كه به دليل مواد شيشه مانند آن شفاف و شفاف است. ماشين سواري توسط توربين هاي خلاء تغذيه مي شود، به اين معني كه هيچ سيستم قرقره، جعبه دنده يا كابل مورد نياز نيست. ماشين بسته به فشار هوا در لوله بالا و پايين مي رود و فشار هوا توسط توربين هاي خلاء كنترل مي شود.

 

نصب – هنگامي كه صاحب خانه مكانيك پشت آسانسور پنوماتيكي را درك كرد، مي تواند شروع به درك نحوه نصب آسانسور كند. ابتدا بايد سيلندر بالابر ساخته شود. براي انجام اين كار، پانل هاي ساخته شده از پلاستيك شفاف نصب شده و به هم متصل مي شوند. اين پانل ها به صورت داخلي توسط يك قاب آلومينيومي پشتيباني مي شوند.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۱:۵۵ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)

لغزش و آسانسور در صنعت حفاري چيست؟

براي كساني كه تازه وارد صنعت حفاري مي شوند، يا كساني كه از بيرون  به دنبال آن هستند، ابزارها و فرآيندهاي مورد استفاده براي استخراج منابع مي تواند گيج كننده باشد. ابزارها و تجهيزات ميدان نفتي سرويس آسانسور وجود دارند كه براي يك دكل حفاري ضروري هستند، در حالي كه بقيه اختياري هستند. اگر علاقه مند به ورود به صنعت حفاري هستيد، ضروري است كه با همه اين ابزارها از جمله موارد ضروري مانند لغزنده و آسانسور آشنا باشيد.

لغزها در اطراف بدنه لوله مته قرار مي گيرند و براي تعليق رشته مته در سوراخ حفاري استفاده مي شوند. هنگام نصب، آنها در مخروطي دهانه ميز دوار فرو مي‌روند و به دليل اينكه داراي قسمت‌هاي دندانه‌دار هستند، مي‌توانند قسمت بيروني لوله را هنگامي كه روي ميز دوار قرار مي‌گيرد، بگيرند.

لغزش ها معمولاً توسط تيم دكل حفاري نصب مي شوند. براي تنظيم آنها، لغزنده ها در اطراف لوله مته قرار مي گيرند، سپس آن را پايين مي آورند تا زماني كه قسمت هاي دندانه دار لوله مته را بگيرند. هنگامي كه زمان جدا كردن لغزش ها و لوله حفاري فرا مي رسد، تيم دكل به سمت عقب كار مي كند. يكي از خدمه لوله مته را به سمت بالا بلند مي كند، در حالي كه ديگري لغزش را از دسته ها گرفته و آنها را از ميز چرخشي خارج مي كند.

نكته اي كه در هنگام استفاده از لغزنده بايد به آن توجه كرد اين است كه اگر يقه مته شانه آسانسوري نداشته باشد، بايد از يك گيره ايمني در بالاي لغزنده ها استفاده شود. اين گيره ايمني تضمين مي كند كه اگر قسمت هاي دندانه دار لغزنده ها از كار بيفتند، لغزنده ها در سوراخ حفاري نيفتند، بلكه توسط گيره ايمني "گرفتار" مي شوند.

آسانسور و اهميت آنها آسانسور اسپايدر 350 تن از آسانسور براي بالا و پايين بردن لوله حفاري در داخل و خارج از سوراخ حفاري با بستن در اطراف بالاي اتصالات لوله حفاري استفاده مي شود. اكثر آسانسورها لولايي هستند و تيم دكل حفاري مي تواند آنها را با استفاده از ضامن داراي دسته در دو طرف آسانسور باز و بسته كند.


برچسب: سرويس آسانسور، هايكا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۹:۱۰ توسط:رضا قرباني موضوع: نظرات (0)