اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

کنترل آسانسور در آسانسور ها چگونه کار می کند

نرم افزار کنترل دسترسی قوانینی را برای افراد تعیین می کند و زمان هایی که آنها می توانند به مناطق خاصی دسترسی پیدا کنند. نرم افزار کنترل عمومی نه تنها دسترسی آسانسور را کنترل می کند، سرویس آسانسور بلکه تمام درهای موجود در تاسیسات را کنترل می کند. کنترل امنیتی در درها و آسانسور را می توان به گونه ای تنظیم کرد که در روزها و زمان های خاص اجازه ورود را بدهد. به عنوان مثال، می‌تواند در ساعات کاری اجازه دسترسی را بدهد، اما ورود را در شب یا آخر هفته‌ها مسدود کند. ما همچنین ممکن است انتخاب کنیم که مناطق خاصی مانند مرکز داده یا دفاتر اجرایی را همیشه ایمن نگه داریم.

کنترل آسانسور چگونه کار می کند

پانل کنترل آسانسور با دکمه های داخل آسانسور و الکترونیک در اتاق ماشین آسانسور یکپارچه می شود. خواننده در آسانسور تعیین می کند که شخص می تواند به چه طبقاتی برسد. خواننده می تواند یک خواننده ساده از نوع RFID یا یک خواننده بیومتریک باشد. هنگامی که یک دکمه طبقه در آسانسور فشار داده می شود، سیگنال از طریق پانل کنترل آسانسور و سپس به سیستم آسانسوری که آسانسور را حرکت می دهد می رود.

تصویر نمایشگر طبقه آسانسور قدیمی

صفحه کنترل آسانسور شامل رله هایی است که دکمه را از سیستم آسانسور جدا می کند. در صورتی که فرد مجوز طبقه خاصی را داشته باشد، رله بسته می شود و ارتباط بین دکمه و سیستم آسانسور (در اتاق کنترل آسانسور) را فراهم می کند. نمودار سیم کشی مثال نشان می دهد که چگونه می توان از پنل کنترل مدل TVIP-EC10 برای کنترل آسانسور استفاده کرد.

نمودار کنترل کف آسانسور

نمودار کنترل کف آسانسور

در مثال، دکمه ها از طریق کنتاکت های NO (به طور معمول باز شده) کنترل پنل عبور می کنند. هنگامی که یک شخص مجاز توسط خواننده در آسانسور شناسایی می شود، رله (Common to NO سمت) را می بندد و پیوستگی سیم را برای سیستم آسانسور در اتاق آسانسور فراهم می کند.


برچسب: سرویس آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۸:۱۳ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)