اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

4 نوع رایج آسانسور های جهان 2022


آسانسور متعلق به شهر مدرن است. برای ما نمادی از شهرهای تحت سلطه آسمان خراش ها و جمعیتی است که همیشه در حال حرکت هستند. با این حال، اولین اشاره به آسانسور مربوط به یک معمار سرویس آسانسور رومی به نام ویترویوس است که طراحی خود را برای مدل طناب کنفی در سال 236 قبل از میلاد به اشتراک گذاشت. در بریتانیا، آسانسورها در دهه 1800 برای صنعت برق ضروری شدند و از آن زمان تاکنون بخشی از چشم انداز ما بوده اند.

اولین بالابرهای بریتانیایی با بخار حرکت می کردند و معدنچیان را به پایین چاله ها می بردند. در دهه 1820، چند معمار لندنی فرصت جدیدی را برای تجارت دیدند و به گردشگران چشم اندازی عالی از مرکز لندن ارائه کردند. در طول صد سال بعد، آسانسور تکامل یافت و تبدیل به ویژگی مشترکی شد که اکنون به صورت روزانه تجربه می کنیم.
طراحی آسانسور
علیرغم نسخه‌های متعدد تجربه آسانسور که اکنون در دسترس هر یک از ما است، طراحی اولیه شامل یک پلت فرم - که اکنون به عنوان کابین مسافر تجربه می‌کنیم - است که توسط ابزارهای مکانیکی کشیده یا هل داده می‌شود. تا همین اواخر، آسانسور فقط می توانست در یک محیط بسته به نام شفت کار کند. در حال حاضر طیف وسیعی از آسانسورهای بدون شفت وجود دارد که بر روی یک سیستم راهنما راه آهن کار می کنند.

این نوع آسانسور توسط یک خلاء در بالای کابین سرنشینان و یک سوپاپ واقع در راس شفت تغذیه می شود. دریچه بسته است تا کابین را به سمت بالا بکشد و باز می شود تا کابین پایین بیاید. توربین پمپ خلاء به صورت گرد است که طراحی آسانسور پنوماتیک را تعیین می کند و شفت از اکریلیک ساخته شده است. این نوع آسانسور می تواند تنها 1 تا 3 مسافر را در یک زمان حمل کند.
این 4 نوع طراحی آسانسور طرح اولیه صدها آسانسوری را تشکیل می دهند که احتمالاً در طول زندگی خود به آنها دسترسی خواهیم داشت.


برچسب: سرویس آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۹:۲۹ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)