اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

آسانسور را می توان با اجزای مختلف آسانسور یا قطعات آسانسور

آسانسور را می توان با اجزای مختلف آسانسور یا قطعات آسانسور که عمدتاً شامل سیستم کنترل سرعت، موتور الکتریکی، ریل، کابین، شفت، سرویس آسانسور درب (دستی و اتوماتیک)، واحد محرکه، بافر و دستگاه ایمنی می باشد، ساخت.

انواع آسانسور

انواع مختلف آسانسور یا آسانسور شامل آسانسور ساختمانی، آسانسور کپسولی، آسانسور هیدرولیک، آسانسور پنوماتیک، آسانسور مسافربری، آسانسور باری، آسانسور کششی/کابلی، آسانسور مسکونی، آسانسور بدون ماشین و غیره است.

1) آسانسور هیدرولیک

یک آسانسور هیدرولیک توسط پیستونی که در داخل یک سیلندر حرکت می کند نیرو رانده می شود. حرکت پیستون را می توان با پمپاژ روغن هیدرولیک به سیلندر انجام داد. پیستون کابین آسانسور را به راحتی بلند می کند و روغن را می توان توسط یک شیر الکتریکی کنترل کرد.

کاربرد آسانسورهای هیدرولیک در ساختمان های پنج تا شش طبقه است. کارکرد این آسانسورها با سرعت 200 فوت یا 61 متر در هر دقیقه قابل انجام است. تمام پمپ های هیدرولیک فعلی با یک راه انداز مکانیکی Y-delta در غیر این صورت پیمانکار حالت جامد طراحی شده اند. برای منبع تغذیه موتور و همچنین ساختمان، استارت های حالت جامد برتر هستند. زیرا سیم پیچ ها طولانی تر می مانند و همچنین افت ولتاژی در منبع تغذیه ساختمان وجود ندارد.

آسانسور هیدرولیک

در استارت نوع Y- مثلث می توان موتور را با استفاده از دو پیمانکار با سرعت کم فعال کرد و سپس با سرعت کامل ادامه داد. آسانسورهای هیدرولیک قدیمی‌تر اکنون به طور ناگهانی راه‌اندازی می‌شوند و برق اصلی را با انفجار کامل مستقیماً به موتور الکتریکی منتقل می‌کنند. این آسیب زیادی به موتور وارد می‌کند که باعث می‌شود سریع‌تر از موتورهای استارت‌های Solid-State یا Y-Delta سوزانده شود. آسانسورهای هیدرولیک به چهار نوع سوراخ دار، بدون سوراخ و طناب دار طبقه بندی می شوند.

2) آسانسور پنوماتیک

آسانسور پنوماتیکی را می توان با یک سیلندر خارجی طراحی کرد و سیلندر یک سیلندر خود نگهدار کریستالی است. این سیلندر شامل بخش های مدولار است که بدون زحمت در یک به یک قرار می گیرند. قسمت بالای این لوله با مواد فولادی طراحی شده است که بسته شدن هوا را توسط دریچه های مکش و همچنین ورودی ها تضمین می کند. یک کابین آسانسور در داخل سیلندر حرکت می کند و واحد سر در سطح سیلندر بالایی شامل سوپاپ ها، کنترل کننده ها و توربین هایی برای کنترل حرکات آسانسور است.

 


برچسب: سرویس آسانسور، هایکا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۱:۲۸ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)