اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

موتورهای الکتریکی در صنعت آسانسوری چگونه کار می کنند

موتورهای الکتریکی همه جا هستند! در خانه شما، تقریباً هر حرکت مکانیکی که در اطراف خود می بینید توسط یک موتور الکتریکی AC (جریان متناوب) یا DC (جریان مستقیم) ایجاد می شود. در این مقاله هر دو نوع سرویس آسانسوری را بررسی خواهیم کرد.
با درک نحوه کار یک موتور می توانید چیزهای زیادی در مورد آهن ربا، آهنرباهای الکتریکی و به طور کلی الکتریسیته بیاموزید. یک موتور الکتریکی از آهنربا برای ایجاد حرکت استفاده می کند. اگر تا به حال با آهن ربا بازی کرده باشید، قانون اساسی همه آهنرباها را می دانید: مخالفان جذب می شوند و دوست دارند دفع می کنند.
بنابراین، اگر دو آهن‌ربای میله‌ای دارید که انتهای آن‌ها «شمال» و «جنوب» مشخص شده است، انتهای شمالی یک آهن‌ربا، انتهای جنوبی آهن‌ربا دیگری را جذب می‌کند. از سوی دیگر، انتهای شمالی یک آهنربا، انتهای شمالی آهنربای دیگر را دفع می کند (و جنوب، جنوب را دفع می کند). در داخل یک موتور الکتریکی، این نیروهای جذب و دفع، حرکت چرخشی ایجاد می کنند.

چگونه کار می کند
برای درک نحوه عملکرد یک موتور الکتریکی، نکته کلیدی این است که بفهمید آهنربا الکتریکی چگونه کار می کند. (برای جزئیات کامل به نحوه عملکرد الکترومغناطیس ها مراجعه کنید.)

آهنربای الکتریکی اساس موتور الکتریکی است. بگویید که با پیچاندن 100 حلقه سیم به دور یک میخ و اتصال آن به باتری، یک آهنربای الکتریکی ساده ایجاد کردید. میخ تبدیل به آهنربا می شود و در حالی که باتری وصل است دارای یک قطب شمال و جنوب می شود.

حالا بگویید که آهنربای الکتریکی ناخن خود را بردارید، یک محور را از وسط آن بگذرانید و همانطور که در تصویر نشان داده شده است آن را در وسط یک آهنربای نعل اسبی آویزان کنید. اگر بخواهید یک باتری را به آهنربای الکتریکی وصل کنید تا انتهای شمالی میخ مطابق شکل ظاهر شود، قانون اساسی مغناطیس به شما می گوید که چه اتفاقی می افتد: انتهای شمالی آهنربای الکتریکی از انتهای شمالی آهنربای نعل اسبی دفع می شود. و به انتهای جنوبی آهنربای نعل اسبی جذب شد. انتهای جنوبی آهنربای الکتریکی نیز به روشی مشابه دفع می شود. میخ نیم دور حرکت می کند و سپس در موقعیت نشان داده می شود.


برچسب: سرویس آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۳:۵۰ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)