اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

انواع آسانسور و جزئیات دیگر اجزای آن

یک آسانسور بدون ماشین از یک گیربکس مکانیکی در بالای چاه آسانسور برای بالا و پایین بردن کابین آسانسور استفاده می کند. بدون نیاز به ماشین آلات، آسانسور بدون ماشین آلات سرویس آسانسور را می توان در فضاهای کوچکتر نصب کرد.

 سیم پیچ درام آسانسور

آسانسورهای خانگی درام سیم پیچی از سیستم درایو سنتی تری مشابه وینچ گردان استفاده می کنند. در این نوع آسانسور، یک موتور الکتریکی کابل را به دور یک درام می‌پیچد که بسته به چرخش جهت موتور، کابین بالا یا پایین می‌رود. این یک انتخاب درایو محبوب در هنگام در نظر گرفتن آسانسور داخلی است زیرا درام و موتور را می توان در بالا یا پایین بالابر قرار داد.

 آسانسورهای پنوماتیک

آسانسور وکیوم پنوماتیک یکی از جدیدترین انواع آسانسور خانگی می باشد. این نوع آسانسور نوآورانه است زیرا به کابل، زنجیر، پیستون یا وزنه تعادل نیاز ندارد. در عوض، یک بالابر لوله‌ای شکل دارد که فشارهای جوی خاصی را در بالا و پایین خودرو حفظ می‌کند. وقتی فشار بالا یا پایین ماشین تغییر می کند، ماشین بلند و پایین می آید.

 آسانسورهای بدون شفت

آسانسورهای بدون شفت، سیستم های آسانسور فشرده ای هستند که برای رفت و آمد بین دو طبقه بدون نیاز به محفظه طراحی شده اند. آسانسورهای بدون شفت که می‌توانند در فضاهای بسیار تنگ جا شوند، با دکمه‌های «فشار و نگه‌دار» کار می‌کنند، که باید نگه‌داشته شوند تا خودرو در حرکت بماند. درایو درام سیم پیچی معمولاً برای حرکت خودرو بین طبقات استفاده می شود. بدون نیاز به محفظه، آسانسور بدون شفت معمولاً نصب سریع‌تری با هزینه‌های نصب کمتر است.

 آسانسوهای بدون چاله

آسانسورهای خانگی استاندارد به یک راهرو نیاز دارند که به داخل یک گودال زیر پایین‌ترین سطح خدمات آسانسور کشیده شود. این گودال که برای تطبیق با ارتفاع قلاب L شکل لازم است، ممکن است بین 8 تا 14 اینچ عمق داشته باشد و حفاری آن دشوار یا پرهزینه باشد. در برخی موارد می توان از چاله های آسانسور اجتناب کرد. آسانسورهای بدون چاله نیازی به حفاری پرهزینه ندارند و معمولاً از یک درایو دنده درون خطی یا محرک درام سیم پیچی در بالای راهرو استفاده می کنند.


برچسب: سرویس آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۶:۰۴ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)