اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

هم کابین آسانسور و هم وزنه تعادل بر روی ریل آسانسور

هم کابین آسانسور و هم وزنه تعادل بر روی ریل های راهنما در کناره های چاه آسانسور حرکت می کنند. ریل ها مانع از تاب خوردن خودرو و وزنه تعادل به جلو و عقب می شوند و همچنین با سیستم ایمنی کار می کنند سرویس آسانسور تا در مواقع اضطراری خودرو را متوقف کنند. آسانسورهای طناب دار بسیار متنوع تر از آسانسورهای هیدرولیک هستند و همچنین کارایی بیشتری دارند.

آسانسورهای هیدرولیک

سیستم های آسانسور هیدرولیک با استفاده از یک پیستون هیدرولیک که در داخل یک سیلندر نصب شده و توسط روغن تحت فشار از طریق یک پمپ و سیستم سوپاپ هدایت می شود، کابین را بالا می برند. سیلندر به یک سیستم پمپاژ سیال متصل است. سیستم هیدرولیک دارای سه بخش است:

یک مخزن (مخزن سیال)

پمپی که با موتور الکتریکی کار می کند

دریچه ای بین سیلندر و مخزن پمپ سیال را از مخزن وارد لوله ای می کند که به سیلندر منتهی می شود. هنگامی که شیر باز می شود، سیال تحت فشار مسیر کمترین مقاومت را در پیش گرفته و به مخزن سیال باز می گردد. اما هنگامی که شیر بسته است، سیال تحت فشار جایی برای رفتن به جز داخل سیلندر ندارد. هنگامی که مایع در سیلندر جمع می شود، پیستون را به سمت بالا هل می دهد و کابین آسانسور را بالا می برد.

هنگامی که خودرو به طبقه صحیح نزدیک می شود، سیستم کنترل سیگنالی را به موتور الکتریکی می فرستد تا به تدریج پمپ را خاموش کند. با خاموش بودن پمپ، سیالی دیگر به داخل سیلندر جریان نمی‌یابد، اما سیالی که از قبل در سیلندر است نمی‌تواند از آن خارج شود (نمی‌تواند از طریق پمپ به سمت عقب جریان یابد و شیر همچنان بسته است). پیستون روی سیال قرار می گیرد و ماشین در همان حالتی که هست می ماند.


برچسب: سرویس آسانسور، هایکا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۳۵ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)