اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

لغزش و آسانسور در صنعت حفاری چیست؟

برای کسانی که تازه وارد صنعت حفاری می شوند، یا کسانی که از بیرون  به دنبال آن هستند، ابزارها و فرآیندهای مورد استفاده برای استخراج منابع می تواند گیج کننده باشد. ابزارها و تجهیزات میدان نفتی سرویس آسانسور وجود دارند که برای یک دکل حفاری ضروری هستند، در حالی که بقیه اختیاری هستند. اگر علاقه مند به ورود به صنعت حفاری هستید، ضروری است که با همه این ابزارها از جمله موارد ضروری مانند لغزنده و آسانسور آشنا باشید.

لغزها در اطراف بدنه لوله مته قرار می گیرند و برای تعلیق رشته مته در سوراخ حفاری استفاده می شوند. هنگام نصب، آنها در مخروطی دهانه میز دوار فرو می‌روند و به دلیل اینکه دارای قسمت‌های دندانه‌دار هستند، می‌توانند قسمت بیرونی لوله را هنگامی که روی میز دوار قرار می‌گیرد، بگیرند.

لغزش ها معمولاً توسط تیم دکل حفاری نصب می شوند. برای تنظیم آنها، لغزنده ها در اطراف لوله مته قرار می گیرند، سپس آن را پایین می آورند تا زمانی که قسمت های دندانه دار لوله مته را بگیرند. هنگامی که زمان جدا کردن لغزش ها و لوله حفاری فرا می رسد، تیم دکل به سمت عقب کار می کند. یکی از خدمه لوله مته را به سمت بالا بلند می کند، در حالی که دیگری لغزش را از دسته ها گرفته و آنها را از میز چرخشی خارج می کند.

نکته ای که در هنگام استفاده از لغزنده باید به آن توجه کرد این است که اگر یقه مته شانه آسانسوری نداشته باشد، باید از یک گیره ایمنی در بالای لغزنده ها استفاده شود. این گیره ایمنی تضمین می کند که اگر قسمت های دندانه دار لغزنده ها از کار بیفتند، لغزنده ها در سوراخ حفاری نیفتند، بلکه توسط گیره ایمنی "گرفتار" می شوند.

آسانسور و اهمیت آنها آسانسور اسپایدر 350 تن از آسانسور برای بالا و پایین بردن لوله حفاری در داخل و خارج از سوراخ حفاری با بستن در اطراف بالای اتصالات لوله حفاری استفاده می شود. اکثر آسانسورها لولایی هستند و تیم دکل حفاری می تواند آنها را با استفاده از ضامن دارای دسته در دو طرف آسانسور باز و بسته کند.


برچسب: سرویس آسانسور، هایکا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۹:۱۰ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)