اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022 .

اطلاعات جامع از دنیای آسانسور و پله برقی 2022

محدویدت های در آسانسور ها

مهم است که طناب ها و شیارهای آسانسور کششی از نظر سایش به طور منظم بررسی شوند. با سایش، کشش بین شیار و کابل ها کاهش می یابد و لغزش منظم تر می شود، که کارایی را کاهش می دهد و در صورت عدم کنترل می تواند خطرناک شود.آسانسورهای کششی دارای محدودیت های ارتفاعی هستند که بر اساس طول و وزن کابل ها یا طناب ها تنظیم می شود. مواد جدیدی که قوی‌تر و سبک‌تر هستند، مانند فیبر کربن، به آسانسورهای کششی اجازه می‌دهد به ارتفاعات جدیدی دست یابند.

آسانسورهای بدون اتاق ماشین (MRL).
آسانسورهای بدون اتاق ماشین، آسانسورهای کششی هستند که دارای ماشین آلات اختصاصی بالای چاه آسانسور نیستند. دستگاه در فضای سرپوشیده قرار می گیرد و در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری یا تعمیرات، از بالای کابین آسانسور قابل دسترسی است. جعبه های کنترل در یک اتاق کنترل قرار دارند که در مجاورت چاه آسانسور در بالاترین فرود و در حدود 150 فوتی دستگاه قرار دارد.

آسانسورهای بدون ماشین آلات حداکثر مسافت 165 متری دارند و می توانند تا سرعت 3 مایل بر ثانیه حرکت کنند. آسانسورهای MRL از نظر هزینه اولیه و تعمیر و نگهداری با آسانسورهای کششی دنده ای قابل مقایسه هستند، اما در مقایسه با آسانسورهای دنده ای مصرف انرژی نسبتا کمی دارند.

آسانسورهای بدون ماشین آلات در حال تبدیل شدن به محبوب ترین انتخاب برای ساختمان های متوسط ​​هستند. آنها در مصرف انرژی کارآمد هستند، به فضای کمتری نیاز دارند، و عملکرد و قابلیت اطمینان آنها در حد آسانسورهای کششی بدون دنده است.
آسانسورهای هیدرولیک
آسانسورهای هیدرولیک توسط یک پیستون در پایین آسانسور پشتیبانی می شوند که آسانسور را به سمت بالا هل می دهد زیرا موتور الکتریکی روغن یا مایع هیدرولیک دیگری را وارد پیستون می کند. آسانسور پایین می آید در حالی که یک دریچه سیال را از پیستون آزاد می کند. آنها برای برنامه های کم ارتفاع 4 طبقه استفاده می شوند و با حداکثر سرعت 1 متر در دقیقه حرکت می کنند. اتاق ماشین آسانسورهای هیدرولیک در پایین ترین سطح مجاور چاه آسانسور قرار دارد.

آسانسورهای هیدرولیک معمولی دارای یک نوار هستند که تا زیر کف چاله آسانسور امتداد می یابد، که در هنگام پایین آمدن آسانسور، پیستون جمع کننده را می پذیرد. برخی از تنظیمات دارای یک پیستون تلسکوپی هستند که فرو می ریزد و به سوراخ کم عمق تری در زیر گودال نیاز دارد. حداکثر مسافت سفر تقریباً 15 متر است.


برچسب: سرویس آسانسور،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۴:۲۴ توسط:رضا قربانی موضوع: نظرات (0)